Učenje v naravi
V soboto, 28. 9. 2019, smo v okviru programa Mreže šol parka Škocjanske jame izvedli celodnevno izobraževanje za mentorice, ki so se ga udeležili tudi zainteresirani sodelavci iz vodniške službe in predstavnica ilirskobistriških tabornikov. Zelo dinamično delavnico med Škocjanom, Reko in Matavunom sta vodila strokovnjaka za učenje ekoloških vsebin skozi igro Emil Benesch in Alice Thinschmidt iz organizacije FrohNatur, obenem tudi sodelavca WWF Avstrija in WWF Adria.
Seznanjala sta nas s pristopi zanimivega in zabavnega načina podajanja novih znanj z vključevanjem gibanja v delo z učenci s ciljem postopne izgradnje odgovornega odnosa do narave in okolice, ki so preverjeni pri delu WWF s šolami in upravljavci zavarovanih območij.
T. i. mavrični program, ki ga mentor prilagaja glede na svoje potrebe, obsega osem faz. Najprej poskrbimo za dobro vzdušje v skupini, senzibilizacijo za doživljanje narave z vsemi čuti, sledi usmerjanje pozornosti, spodbujanje radovednosti, aktivno raziskovanje narave, ponavljanje in obdelovanje pridobljenih informacij, pogled na le-te iz širšega konteksta ter iskanje rešitev s pripravo za ukrepanje.
Ob demonstraciji konkretnih iger za izpolnjevanje naštetih faz, sta nam predavatelja položila na srce številne praktične nasvete, kot sta npr. ta, da je dobro vzdušje osnova tega pristopa in da učenci obravnavajo vrste, ki jih dejansko najdejo v naravi, zaradi česar je potrebno prilagajanje metod.
Veselimo se povratnih informacij o rabi pristopa v praksi, v upanju, da je zabave polno, a poučno druženje, dodalo uporaben kamenček v mozaik nabora učnih metod naših dvajsetih sodelavk in sodelavcev.