Učenci Mreže šol parka Škocjanske jame začeli novo šolsko leto na akumulacijskem jezeru Mola
V soboto, 14. 9. 2019, je 83 učencev sedmih osnovnih šol iz Mreže šol PŠJ obiskalo jezero Mola na vplivnem območju našega Biosfernega območja Kras in porečje Reke. Na izviren način so razdeljeni na pet mešanih skupin v okviru petih točk izmenično spoznavali eno največjih jezer v Sloveniji in, v času kreativnega in izzivov polnega druženja, odkrivali skrivnosti domače pokrajine.
Z dr. Zlatkom Jenkom, Iztokom Grljem in Igorjem Petkovičem ter ob podpori Borisa Galekoviča iz Ribiške družine Bistrica so učenci spoznavali jezero Mola, vrste in življenje rib v jezeru ter opremo in tehniko ribolova s posebnim poudarkom na športnem lovu na krape.
V času naše ekskurzije so Igorju Petkoviču prijele kar tri ribe te vrste. Čeprav je Igor vse učence očaral že s svojim znanjem in osebnim pričevanjem ribiča tekmovalca, da so se kar naprej vračali k njemu, pa si ga bodo bržčas najbolj zapomnili zaradi ca. 20-kilogramskega gospoda krapa, ki ga je ulovil samo za njih.
S Tanjo Bordon, ki se med drugim ukvarja z metodo celostnega učenja v naravi, so mladi predstavniki mreže šol iskali barve in vzorce žive in nežive narave v okolici jezera in izdelovali slike z zanimivimi podrobnostmi.
S Petro Mršnik iz roda Snežniških Ruševcev Ilirska Bistrica so se učenci preizkusili v igrah povezovanja in taborniških veščinah postavljanja šotora. Tudi v okviru te točke so se tako kot pri Tanji izkazali z veliko mero ustvarjalnosti.
Popolne igrarije so bili učenci deležni pri Pini Hu in Katyush Manakai iz Zavoda Dobra pot, kjer so se z učiteljicami vred igrali igre naših prednikov in druge gibalne igre ter pri tem neizmerno uživali.
Za želodčke vseh udeležencev in mentorjev je s kosilom in prigrizki skrbel naš vsestranski kuhar, ambasador UNESCO biosfernega območja Kras in porečja Reke in še kaj, Rihard Baša.
Park Škocjanske jame je v okviru tega dogodka prvič poskusil vključiti večje število deležnikov iz lokalne skupnosti v izvedbo izobraževalnega programa. Vsi, tudi učenci in mentorice, smo bili z rezultatom zadovoljni in si tovrstnih izzivov obetamo še v bodoče.